Nie lubię codziennego gotowania, ale uwielbiam wypróbowywać nowe przepisy, niektóre robię raz a inne wchodzą do naszego jadłospisu na stałe. Ten blog ma mi pomóc w przypomnieniu tych jednorazowych potraw :)
Zapraszam wszystkich do skorzystania z przepisów a za pozostawiony komentarz serdecznie dziękuję.

wtorek, 31 maja 2011

Sałatka do pracy

Śniadanie do pracy - przeważnie są to kanapki, ale jak zaczyna się sezon na warzywa wyciągam pojemniczki i robię sałatkę. Wrzucam to co jest pod ręką, najważniejsze w sałatce to oliwa i u mnie brak soli, pieprzu i innych przypraw. Może jedynie bazylia, którą używam dość często.

Sałatka do pracy - podaję tylko składniki, ilość wg. uznania
ogórki gruntowe
pomidory
ser camembert
kasza gryczana nieprażona
koperek
dużo oliwy
------
utarło się, że łączenia ogórka z pomidorem jest niewskazane, ale ostatnio czytałam, że należy w osobnych naczyniach wymieszać z oliwą pokrojony ogórek i pomidor a dopiero potem je połączyć. Do tego dodaję kaszę, koperek, oliwę i sałatka gotowa. Przy dobrej organizacji przygotowanie takiego śniadania trwa może z 5 minut dłużej niż kanapek - oczywiście przy założeniu, że nie jest to śniadanie (kanapka) dla jednej osoby.


2 komentarze:

  1. Zrobiłam. Bardzo smaczna. Brakował mi w niej czegoś ostrzejszego. następnym razem dodam więc cebulkę albo pora. Dzięki za przepis. Na pewno będę często robiła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozumiem brak soli, ale pieprz i inne przyprawy ? Przecież to samo zdrowie...

    OdpowiedzUsuń