Nie lubię codziennego gotowania, ale uwielbiam wypróbowywać nowe przepisy, niektóre robię raz a inne wchodzą do naszego jadłospisu na stałe. Ten blog ma mi pomóc w przypomnieniu tych jednorazowych potraw :)
Zapraszam wszystkich do skorzystania z przepisów a za pozostawiony komentarz serdecznie dziękuję.

piątek, 12 sierpnia 2011

Sushi

Kiedy kilka lat temu otwarto w naszym mieście pierwszy bar sushi całą rodziną wybraliśmy się spróbować kuchni japońskiej. Wszyscy byliśmy zachwyceni smakiem i lekkością potraw. Chłopakom tak zasmakowało sushi, że postanowili zrobić mini bar w domu. Trochę trzeba było czekać, przygotowanie rolek jest pracochłonne, ale warto było. Teraz sushi robi mój syn a ja tylko przygotowuję ryż i czasem pokroję mu pozostałe składniki. Marcin lubi robić różne rodzaje sushi, dzięki temu potrawy wyglądają ciekawiej i apetyczniej. Pokazywane na zdjęciu sushi zrobione zostało z potrójnej porcji ryżu dla 5 osób. Sushi jemy pałeczkami mocząc w sosie sojowym. Przepis na ryż jest z dodatku do NTO z dn. 28.04.2007r.

SUSHI
płatki nori
ryż
dodatki - marchewka, ogórek, surimi, łosoś itd
wasabi
sos sojowy
marynowany imbir - tym razem nie mieliśmy

PRZYGOTOWANIE RYŻU
zrobić przyprawę tsu - 2 łyżki octu ryżowego, 2 łyżki cukru, 1 łyżeczka soli. Wszystko dokładnie wymieszać i zagotować a następnie ostudzić.

Ryż - 250g ryżu do sushi wsypać na sitko i płukać pod bieżącą wodą do czasu, aż zacznie spływać czysta woda. Odstawić do odsączenia (ok. 1godz.) mieszając od czasu do czasu.
Do garnka o grubym dnie wlać 100ml wody, wsypać ryż i dolać 200ml wody.
Doprowadzić do wrzenia, gotować 2 min na mocnym ogniu, następnie zmniejszyć płomień i gotować 10min, nie zaglądając pod pokrywkę. Zdjąć z ognia i odstawić na kolejne 10min.
Wlać przyprawę tsu do ryżu, wymieszać i włożyć ryż do miski (nie metalowej) przykrywając mokrą ściereczką. Gdy ryż ostygnie jest gotowy do zawijania.
MIŁEJ ZABAWY I SMACZNEGO !!!!

I jeszcze kilka zdjęć z frontu pracy - naprawdę warto :)
Stół w oczekiwaniu...

pokrojone składniki

pierwszy raz zrobiłam omlet tamago, do przygotowania tego omletu powinna być kwadratowa patelnia (nie miałam takiej) a warstwy powinny być bardzo cieniutkie, jak widać ja się śpieszyłam i wyszły grube zwoje


pierwsze hosomaki przed zawinięciem


Marcin robi odwrócone sushi

już po odwróceniu


i zawinięty, jeszcze na macie w folii

po raz pierwszy mieliśmy okazję spróbować sushi prasowane (przed pokrojeniem)

i pokaz każdego talerza - sushi w kształcie łódeczek z omletem tamago

nigiri, hosomaki, futomaki, kulki

hosomaki, sushi odwrócone (chyba uramaki), sushi prasowane.

Być może w opisie nazw rodzajów sushi są błędy, ale szczerze przyznaję, że nie jestem specjalistą w tej kwestii. Dla mnie najważniejsze jest to, że uwielbiam takie posiłki i cieszę się, ze moja rola kończy się na przygotowaniu ryżu :)

1 komentarz:

  1. Gosia, super, ze to zamiescilas bo ja wlasnie sie szykuje do zrobienia wlasnego sushi, bo caly czs tu podjadam w sushi barach a czas samemu sie z tym zmierzyc;))

    OdpowiedzUsuń