Nie lubię codziennego gotowania, ale uwielbiam wypróbowywać nowe przepisy, niektóre robię raz a inne wchodzą do naszego jadłospisu na stałe. Ten blog ma mi pomóc w przypomnieniu tych jednorazowych potraw :)
Zapraszam wszystkich do skorzystania z przepisów a za pozostawiony komentarz serdecznie dziękuję.

niedziela, 26 czerwca 2011

Tarta ze szparagami

Przepis znalazłam w internecie, ale już nie pamiętam gdzie, spisałam składniki i wsadziłam kartkę do zeszytu aż nadszedł czas na jego wypróbowanie. Tarta przeszła nasze oczekiwania, była przepyszna, wspaniała na ciepło i na zimno, chyba trzeba spróbować w wersji z innymi warzywami. Polecam gorąco.

TARTA ZE SZPARAGAMI

CIASTO
200g mąki
1 łyżeczka soli
100g schłodzonego masła (ja dałam 55% tłuszczu)
1 roztrzepane jajko

FARSZ
1 kg szparagów (miałam białe)
4 jajka
80g startego sera żółtego (wszyscy podają cheddar, ale ja dałam taki jaki był w lodówce)
1 kostkę twarogu półtłustego
sól i pieprz
------
Obrane szparagi gotuję w osolonej wodzie. Gotowałam pionowo, ale można też w zwykłym garnku lub na głębokiej patelni.
Z podanych składników szybko zagniatam ciasto, którym wykładam formę na tartę uprzednio wysmarowaną masłem. Formę o średnicy ok. 28cm wstawiam na pół godziny do lodówki.
Po tym czasie piekę tartę w temp. 190st przez ok. 15min do czasu aż ciasto wyschnie.
Wyjmuję z piekarnika, na ciasto rozkładam szparagi i zalewam wymieszanymi składnikami farszu. Zapiekam ok. 25min aż farsz się zetnie a potem zajadam ze smakiem :)
POLECAM !!!




1 komentarz:

  1. Mniam, mniam...
    Zakochalam sie w szparagach, ale tych zielonych;)) jem codziennie na drugie sniadanie;))

    Gosia, ty to jestes druga Nigella L.!!

    OdpowiedzUsuń