Nie lubię codziennego gotowania, ale uwielbiam wypróbowywać nowe przepisy, niektóre robię raz a inne wchodzą do naszego jadłospisu na stałe. Ten blog ma mi pomóc w przypomnieniu tych jednorazowych potraw :)
Zapraszam wszystkich do skorzystania z przepisów a za pozostawiony komentarz serdecznie dziękuję.

czwartek, 8 września 2011

Sałatka jarzynowa z kapustą

Pierwszy raz robiłam sałatkę na zimę z kapustą. Przepis znalazłam w "Prześlij Przepis", ale ciut go zmodyfikowałam, jak najbardziej do powtórki. Mała uwaga następnym razem dodam czerwoną paprykę dla koloru.

SAŁATKA JARZYNOWA Z KAPUSTĄ
1 kg kwaśnych jabłek
1 kg ogórków
1 kg marchewki
1 kg białej kapusty
1 kg cebuli

ZALEWA
kilka liści laurowych
kilka ziaren ziela angielskiego
1,5 łyżki cukru
3 łyżki soli
1/2 szkl. octu 10% (ja dałam winny 6%)
------
Jabłka, ogórki, marchewki, cebule obieramy. Jabłka ścieramy na tarce, cebulę w kosteczkę, marchewkę i ogórki w plasterki. kapustę szatkujemy. Wszystko mieszamy w dużym garnku.
Przygotowujemy zalewę, gorącą zalewamy warzywa i dusimy na małym ogniu ok. 10min. Sałatkę przekładamy do słoików i mocno ubijamy. Pasteryzujemy 20min.
POLECAM.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz