Nie lubię codziennego gotowania, ale uwielbiam wypróbowywać nowe przepisy, niektóre robię raz a inne wchodzą do naszego jadłospisu na stałe. Ten blog ma mi pomóc w przypomnieniu tych jednorazowych potraw :)
Zapraszam wszystkich do skorzystania z przepisów a za pozostawiony komentarz serdecznie dziękuję.

czwartek, 8 września 2011

Kapusta w papryce

Kiedyś kupiłam w warzywniaku papryczki i melony faszerowane kapustą a gdy znalazłam przepis musiałam go oczywiście wypróbować. Przepis jest na ogromną ilość bo na 20kg kapusty i takie podam proporcje, ja zrobiłam z 5kg kapusty i 24 żółtych papryk resztę składników trzeba dodać proporcjonalnie. Niestety nie ustrzegłam się błędu - kapustę należy posolić (nie ma podanej ilości) aby puściła sok - dałam jej za mało. Druga moja wpadka to zmniejszyłam ilość octu i oczywiście dałam 6%. Chyba na następny rok dam 10%, ale ogólnie jestem zadowolona. Wyszło mi 8 słoików, takich jak na zdjęciu, w każdym po 3 papryki.
Źródło - gazetka Prześlij Przepis

KAPUSTA W PAPRYCE
10 kg żółtej papryki
20 kg kapusty
1,25l oleju
1 kg marchewki
pieprz
40 ząbków czosnku

ZALEWA
3 l wody
3 łyżki soli
1 szkl. octu
liście laurowe
------
Obraną marchewkę ścieramy na tarce o dużych oczkach.
Kapustę szatkujemy, solimy, odstawiamy i odciskamy.
Do odciśniętej kapusty wsypujemy marchew, wlewamy litr oleju.
Z papryk odcinamy wierzchy i usuwamy gniazda nasienne. Faszerujemy i wkładamy do słoików.
Składniki zalewy chwilę gotujemy i studzimy.
Zalewamy papryki do 2/3 wysokości.
Wkładamy po 2 ząbki czosnku do słoika i wlewamy po łyżce oleju.
Pasteryzujemy ok. 25min.
Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz