Nie lubię codziennego gotowania, ale uwielbiam wypróbowywać nowe przepisy, niektóre robię raz a inne wchodzą do naszego jadłospisu na stałe. Ten blog ma mi pomóc w przypomnieniu tych jednorazowych potraw :)
Zapraszam wszystkich do skorzystania z przepisów a za pozostawiony komentarz serdecznie dziękuję.

czwartek, 20 października 2011

Tortilla z ziemniaków i cebula


Przepis dla fanów ziemniaków i cebuli. Kilka razy próbowałam zrobić hiszpański omlet ziemniaczano-cebulowy (tortille) i zawsze ponosiłam porażkę a to nie mogłam omletu przewrócić a to dałam za mało jajek aż w końcu się udało :) Tortilla jest pyszna na ciepło i ku memu zaskoczeniu na zimno również. Zdaniem mojego męża w połączeniu z karczkiem smakowała prawie jak placek węgierski.
Przepis z "Kuchni śródziemnomorskiej" Jacqueline Clark i Janny Farrow


TORTILLA Z ZIEMNIAKÓW I CEBULI
6 dużych ziemniaków obranych i pokrojonych w cienkie plasterki
2 cebule pokrojone w półtalarki
6 dużych jaj
olej, sól, pieprz
------
Na patelni podgrzać olej, dodać ziemniaki, cebulę i odrobinę posolić. Przykryć i smażyć ok. 20min aż warzywa zmiękną.
Jajka ubić w dużej misce. Dużą łyżką włożyć ziemniaki do jajek i wymieszać przyprawiając do smaku.
Na patelni podgrzać olej i wyłożyć masę jajeczno-warzywną. Smażyć ok 2-3min. Przykryć patelnię dużym talerzem, odwrócić i wyłożyć omlet na talerz. Dodać znowu odrobinę oleju na patelnię i wyłożyć na nią omlet "surową" stroną, smażyć pzrez kolejne 5min aż zbrązowieje a w środku wciąż będzie wilgotny. Podawać pokrojony w trójkątne porcje z pomidorami lub sałatą. Można podać również z mięsem.

UWAGA - nie byłabym sobą gdybym czegoś nie pokombinowała w przepisie, do omletu dałam pokrojony w paski bardzo gruby plaster kiełbasy lisieckiej, ale nie jest to konieczne.
SMACZNEGO


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz