Nie lubię codziennego gotowania, ale uwielbiam wypróbowywać nowe przepisy, niektóre robię raz a inne wchodzą do naszego jadłospisu na stałe. Ten blog ma mi pomóc w przypomnieniu tych jednorazowych potraw :)
Zapraszam wszystkich do skorzystania z przepisów a za pozostawiony komentarz serdecznie dziękuję.

niedziela, 15 stycznia 2012

Makaron gryczany z kapustą i ziemniakami



Dostałam opakowanie włoskiego makaronu Pizzoccheri i wraz z synem rozpoczęłam poszukiwania w sieci na przepis. Zaskoczyło mnie połączenie makaronu z ziemniakami i kapustą, z wielką rezerwą podchodziłam do takiego dania i tu bardzo miłe zaskoczenie, danie nam bardzo smakowało, nawet tym osobom, które nie jedzą gotowanej kapusty. Na pewno powtórzymy tą potrawę.
Przepis pochodzi z tej strony /klik/ - będę tu zaglądać :)

PIZZECCHERI DELLA VALTELLINA
300g makaronu pizzoccheri 
kapusta włoska 
3 ziemniaki 
150g sera bitto (ja dałam zwykły żółty ser) 
parmezan  
2 ząbki czosnku 
cebula 
kilka listków świeżej szałwii (dałam natkę pietruszki)
100g masła 
sól 
pieprz 
------
Ziemniaki należy obrać i pokroić w kostkę, a kapustę pociąć na paseczki (najlepiej wybrać delikatne liście). Obywda rodzaje warzyw gotować razem w osolonej wodzie przez ok. 15-20 minut (jeśli wolimy kapustę bardziej al dente, można ją dodać do ziemnaków nieco później). Po tym czasie wsypać do warzyw pizzoccheri i gotować wszystko razem kolejne 10 minut. 

W międzyczasie na maśle, na bardzo wolnym ogniu, podsmażyć cebulę, czosnek i pietruszkę. 

Makaron z warzywami odcedzić i przełożyć ich część do podgrzanej miski. Polać częścią masła z przyprawami i dodać na wierzch kawałki sera. Robimy kilka takich warstw i podajemy pizzoccheri doprawione pieprzem i obficie posypane parmezanem. 
SMACZNEGO


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz