Nie lubię codziennego gotowania, ale uwielbiam wypróbowywać nowe przepisy, niektóre robię raz a inne wchodzą do naszego jadłospisu na stałe. Ten blog ma mi pomóc w przypomnieniu tych jednorazowych potraw :)
Zapraszam wszystkich do skorzystania z przepisów a za pozostawiony komentarz serdecznie dziękuję.

wtorek, 24 listopada 2015

Ciasto z dynią



Na pewno większość z nas zna ciasto marchewkowe.
My je uwielbiamy, ale gdy zobaczyłam podobne ciasto, tylko z dynią, musiałam je wypróbować.
Przepis znalazłam w miesięczniku DZIAŁKOWIEC :)

CIASTO Z DYNIĄ
3/4 szkl. oleju
1 szkl. cukru (dałam ciut mniej)
2 szkl. mąki pszennej
3 duże jaja
2 szkl. startej surowej dyni (dałam prawie 3szkl)
1 1/2 łyżeczki sody
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 1/2 łyżeczki kakao
1 1/2 łyżeczki cynamonu
opcjonalnie bakalie- orzechy, rodzynki, owoce kandyzowane
-------

Olej i cukier miksuję w blenderze kielichowym (dzięki temu ciasto jest puszyste).
Przelewam do miski i miksując dodaję po jednym całe jajka.
W osobnym naczyniu, mieszam mąkę, proszek, sodę i przyprawy.
Mieszając dodaję mieszankę suchych składników.
Na koniec dodaję startą dynię i ewentualnie bakalie.
Piec 50 min. w temp. 180.st



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz