Nie lubię codziennego gotowania, ale uwielbiam wypróbowywać nowe przepisy, niektóre robię raz a inne wchodzą do naszego jadłospisu na stałe. Ten blog ma mi pomóc w przypomnieniu tych jednorazowych potraw :)
Zapraszam wszystkich do skorzystania z przepisów a za pozostawiony komentarz serdecznie dziękuję.

czwartek, 9 sierpnia 2012

Kotlety ze słonecznika i płatków owsianych



Znalazłam w internecie przepis na kotlety ze słonecznika i płatków owsianych , najpierw zrobiłam w domu sondę, czy ktoś jest zainteresowany takimi kotletami. Nikt nie wyraził chęci spróbowania takiego "wynalazku", ale mi ciągle chodził po głowie ten przepis i postanowiłam jednak zrobić je na  obiad. Okazało się, ze kotlety są przepyszne, nawet na zimno podjadam je z apetytem. Kotlety podałam z gotowaną zieloną fasolką z wody i surówką z kalafiora, trochę obawiałam się, że mężczyźni nie najedzą się, ale okazało się, że było to bardzo sycące danie i bardzo smaczne.
I jeszcze uwaga na temat ich wykonania. Słonecznik i płatki zalałam rano i po pracy miały odpowiednią konsystencję do dalszej obróbki, przygotowanie kotletów zajmuje tyle samo czasu co tradycyjnych mięsnych.
Przepis pochodzi z tej strony /klik/

KOTLETY ZE SŁONECZNIKIEM I PŁATKAMI OWSIANYMI
2 szkl. płatków owsianych
1 szkl. nasion słonecznika
2 szkl. gorącej wody
cebula
czosnek
1 łyżka mąki ziemniaczanej
bułka tarta
przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka

------
Płatki owsiane i ziarna słonecznika zalać gorącą wodą, tak aby je przykryć. Odstawić na minimum 1 godzinę (można zacząć przygotowywanie kotletów wieczorem, a rano dokończyć).
Po tym czasie dodać przyprawy, przeciśnięty czosnek oraz drobno pokrojoną cebulę. Wyrobić masę ręką. Z kolei za pomocą stópki miksujące masę lekko rozdrobnić. Dodać mąkę ziemniaczaną i ponownie wymieszać. Mokrymi dłońmi formować kotlety, obtaczać w bułce tartej i smażyć na oleju. Kotlety są proste i szybkie w przygotowaniu, a smakują wspaniale.
POLECAM !!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz