Nie lubię codziennego gotowania, ale uwielbiam wypróbowywać nowe przepisy, niektóre robię raz a inne wchodzą do naszego jadłospisu na stałe. Ten blog ma mi pomóc w przypomnieniu tych jednorazowych potraw :)
Zapraszam wszystkich do skorzystania z przepisów a za pozostawiony komentarz serdecznie dziękuję.

wtorek, 27 października 2015

Bulion warzywny - zamiast kostki rosołowej

Zawsze jak gotowałam używałam kostki rosołowej, bardzo chciałam to zmienić.
Dostałam w prezencie książkę Marty Dymek Jadłonomia i już mam zastępnik kostki :)
Przepis trochę zmieniłam i dostosowałam do swoich smaków.
Gotowy wywar, mrożę w małych pojemniczkach, a gdy potrzebny mi bulion sięgam do zamrażarki :)

BULION WARZYWNY
4 marchewki
3 pietruszki
1 duża bulwa selera
1 duży por (tylko zielona część)
2-3 cebule
4 ząbki czosnku w łupinach
ok. 10 ziaren pieprzu
6 ziaren ziela angielskiego
6 listków laurowych

3/4 litry wody
1-2 łyżki oleju rzepakowego

sól i sos sojowy do smaku
------------------

Cebule w łupinkach przekroić i opalić nad ogniem
Wszystkie warzywa i przyprawy dać do garnka i zalać wodą.
Gotować na średnim ogniu do momentu zagotowania, potem gotować na minimalnym ogniu minimum 4 godz.
Przecedzić wywar a warzywa docisnąć na sitku aby wyszło z nich jak najwięcej soków, doprawić solą i sosem sojowym.
Po wystudzeniu przelać do pojemników i zamrozić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz