Nie lubię codziennego gotowania, ale uwielbiam wypróbowywać nowe przepisy, niektóre robię raz a inne wchodzą do naszego jadłospisu na stałe. Ten blog ma mi pomóc w przypomnieniu tych jednorazowych potraw :)
Zapraszam wszystkich do skorzystania z przepisów a za pozostawiony komentarz serdecznie dziękuję.

wtorek, 24 listopada 2015

Naleśniki z kaszy gryczanej


W trakcie poszukiwań zdrowszego jedzenia, znalazłam naleśniki z niepalonej kaszy gryczanej.
Trochę się obawiałam, że gryka zdominuje smak naleśnika, ale nie.
Wyszły pyszne, jedna uwaga to taka, żeby patelnia nie była bardzo, bardzo gorąca - ciasto się wtedy "zbiega"
Jak to bywa z naleśnikami, przy pierwszym dajemy odrobinę tłuszczu, ja dałam olej kokosowy, ale może być tez rzepakowy.
Do ciasta naleśnikowego dałam trochę kurkumy, robiłam je na słodko. Naleśniki, które będą z nadzieniem słonym można doprawić ulubionymi przyprawami i czarnuszką. 
Przepis ze strony Smakoterapia

NALEŚNIKI Z KASZY GRYCZANEJ
ok. 1 szklanki niepalonej kaszy gryczanej
2 szkl. wody
opcjonalnie 1/2 łyżeczki kurkumy
------
kaszę zalewam wodą i odstawiam na noc.
Na drugi dzień odlewam wodę, dodaję nową i miksuję, aż nabierze konsystencji ciasta naleśnikowego. Robię ciasto dość rzadkie i dosypuję kurkumę.
Wylewam na patelnię porcję ciasta, a gdy ciasto będzie odchodzić od patelni obracam go na drugą stronę.
Najbardziej lubię te naleśniki z musem jabłkowym - PYCHA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz