Nie lubię codziennego gotowania, ale uwielbiam wypróbowywać nowe przepisy, niektóre robię raz a inne wchodzą do naszego jadłospisu na stałe. Ten blog ma mi pomóc w przypomnieniu tych jednorazowych potraw :)
Zapraszam wszystkich do skorzystania z przepisów a za pozostawiony komentarz serdecznie dziękuję.

wtorek, 27 października 2015

Curry z dyni, pęczaku i wieprzowiny


W zeszłym roku próbowałam po raz pierwszy gotować potrawy z dyni. Słabo mi to szło, bo jakoś oprócz zupy kremu z dyni nie trafiłam na swój smak. W tym roku postanowiłam dalej szukać swoich dyniowych smaków. Wszystko dzięki temu, że kupiłam dynię Hokkaido. Poczytam w internecie przepisy i stworzyłam swoje curry.

CURRY Z DYNI, PĘCZAKU I WIEPRZOWINY (schab)
ok. 40 dkg schabu
niewielka garść pęczaku
cebula
1 mały ziemniak
ok. 4/5 dyni Hokkaido
słodką śmietankę ok. 1/2 szklanki, można dać 30%, ale też 12%
kilka ząbków czosnku
kawałek świeżego imbiru drobno pokrojonego w słupki
ok. 1 łyżeczki curry
opcjonalnie trawa cytrynowa
sól, pieprz, ostra papryczka - wg smaku
bulion warzywny 1 1./2 szklanki
-----------------------

Na niewielkiej ilości oleju smażę schab pokrojony w bardzo cieniutkie paseczki - wykładam na talerz i odkładam. Schabu nie przyprawiam.
W garnku króciutko podsmażam cebulkę pokrojoną w dużą kostkę, zalewam ją bulionem i wrzucam pęczak. Gotuję ok. 10min.
Dosypuję przyprawy a następnie pokrojoną w kostkę dynie. Dolewam taką ilość wody jaką cgcę uzyskać konsystencję curry. Jak dynia będzie prawie ugotowana ok. 15min. dodaję pokrojonego w kostkę ziemniaka.
Gdy ziemniak i dynia będą ugotowane, dolewam śmietankę i wrzucam usmażony schab.
Po zagotowaniu można jeszcze dosmaczyć, podawać posypane pietruszką.
.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz