Nie lubię codziennego gotowania, ale uwielbiam wypróbowywać nowe przepisy, niektóre robię raz a inne wchodzą do naszego jadłospisu na stałe. Ten blog ma mi pomóc w przypomnieniu tych jednorazowych potraw :)
Zapraszam wszystkich do skorzystania z przepisów a za pozostawiony komentarz serdecznie dziękuję.

wtorek, 27 października 2015

Szybka pizza - zdrowa :)


Pizza, chipsy to wspaniałe przekąski, ale czy zdrowe?
Koleżanka podała mi przepis na szybką pizzę na cienkim cieście, za jej radą daję rożne mąki w różnych proporcjach. Za każdym razem mam inne ciasto i inne smaki.
Kiedy mam ochotę na chipsy, wałkuję ciasto na 1 milimetrowe placki a po upieczeniu łamię na różne kawałki. Przepyszne z humusem lub innymi dipami albo bez dodatków.


PODSTAWOWY PRZEPIS NA PIZZĘ
350 g mąki (daję razową, kukurydzianą, ryżową, żytnią, pszenną itp to co mam w szafce)
180 g letniej wody
20 g drożdży
25 g oliwy
1 łyżeczka soli morskiej
0,5 łyżeczki cukru

przyprawy- oregano, bazylia, kolendra a gdy robię chipsy dodaję jeszcze kminek mielony, tymianek oraz rożne przyprawy na jakie mam ochotę, nie zapominam o pysznej czarnuszce
-----------------------

Wszystko daję do misy robota i miksuję aż powstanie kula, którą wałkuje na placki, z tej porcji robię 2 pizze.
Na placek daje sos pomidorowy, grillowane warzywa i żółtego sera
To wszystko na 15 min do piekarnika, na 200st

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz